Tarjouspyynnöt: myynti@vanno.fi | 040 070 1718
< Takaisin BlogilistaanVanno - Liikelahjablogi

Kuusi syytä miksi liikelahjat ovat ainutlaatuisia

22.11.2011

Liikelahjoilla ja mainoslahjoilla on paljon ainutlaatuisia ominaisuuksia joiden avulla voidaan erottautua hyvin massasta. Siksi liikelahjat kannattaakin ottaa huomioon jo hyvissä ajoin suunniteltaessa yrityksen markkinointia. Myös suurin osa yrityksistä on huomannut tämän ja käyttävät aktiivisesti nykyään liikelahjoja osana markkinointia. Monelta yritykseltä kuitenkin puuttuu vielä selvä visio siitä miten liike- ja mainoslahjoja tulisi hyödyntää markkinoinnissa, tai heillä ei ole selvää suunnitelmaa tai ohjeistusta mietittynä liikelahjojen käytölle. Oikein toteutettu liikelahja on mielestäni yksi tehokkaimmista keinoista tehdä vaikutus asiakkaaseen ja alle olenkin koonnut kuusi syytä miksi mielestäni näin on.

1. Liikelahjat ovat pitkäikäisiä.

Jos ostat mainoksen esimerkiksi lehdestä, ilmestyy lehti kerran jolloin toivot että mahdollisimman moni lukisi lehden ja lukijoista mahdollisimman moni huomaisi mainoksesi. Osa lukijoista huomaa mainoksen, mutta sen jälkeen sinun pitää taas ostaa uusi mainos seuraavaan lehteen jos haluat näkyvyyttä. Jos taas jaat vaikka 5000 mainoskynää kestävät ne pitkään ja keskimäärin yksi kynä kiertää elinkaarensa aikana kahdeksalla eri käyttäjällä, joten vielä useamman vuodenkin päästä kerran jaettu mainoskynä toimii muistuttajana yrityksestäsi. Myös lahjaksi annettu kalenteri on käyttäjällään vuoden käytössä, tyylikäs mainosvaate tulee arkikäyttöön jne. Liikelahjat ovat konkreettisia tavaroita jotka säilyvät pitkään kampanjan jälkeenkin ja aina käytettäessä muistuttavat käyttäjää yrityksestäsi.  

2. Ihmiset pitävät lahjoista

Yksinkertaisesti ihmiset pitävät lahjoista ja he myös pitävät liikelahjoista. Promotional Products Association Internationalin tekemän tutkimuksen mukaan 89% vastanneista muisti liikelahjan antaneen yrityksen nimen ja 83% vastanneista piti liikelahjojen saamisesta. Kuinka monen olet kuullut sanovan pitävän tv-, tai radiomainoksista, tai heidän olleen innoissaan kadulla olevista mainostauluista. Liikelahjoilla tälläinen reaktio on enemmän kuin mahdollinen.  

3. Erottuu massasta.

Päivän aikana näemme satoja, ellemme jopa tuhansia mainoksia niin mainostolpissa, bussien kyljissä, sanomalehdissä, internetissä kuin televisiossakin, jolloin moni mainos hukkuu tähän massaan. Tällöin yrityksen pitäisi pystyä erottautumaan jotenkin massasta. Liikelahja on jotain konkreettista minkä tuotteen saaja saa henkilökohtaisesti itselleen. Se ei siis ole mikään mainos tien vieressä, joka on kohdistettu kaikille 25 000:lle ohi ajavalle autoilijalle, vaan kyseinen liikelahja on tarkoitettu juuri vastaanottajalle ja hän saa sen omaksi. Eikö juuri tämänlaisen mainoksen luulisi nousevan massasta esille.  

4. Havainnollisuus

Liikelahjoja voi käyttää myös loistavasti havainnollistamaan yrityksesi tuotteita tai palveluita. Esimerkiksi jos haluat korostaa yrityksesi ympäristöystävällisyyttä ja tuotteittesi ekologisuutta voit esimerkiksi antaa asiakkaille ympäristöystävällisen liikelahjan ja huomauttaa kuinka liikelahja on tehty kierrätetyistä materiaaleista, kuten myös yrityksenne tuotteet. Tämä havainnollistaa yrityksesi tuotteita paremmin kuin pelkkä mainoslause, tai –puhe.  

5. Asiakassuhteiden ylläpito

Liikelahjat ovat loistava tapa ylläpitää asiakassuhteita. Esimerkiksi matkamuki, tai autoon tarkoitettu tahmamatto yrityksesi logolla muistuttaa yrityksestäsi joka päivä asiakkaan niitä käyttäessä. Tai joululahjaksi saatu laadukas liikelahja lämmittää lahjan saajan mieltä ja kertoo hänelle arvostuksestasi häntä kohtaan, samalla se voi muistuttaa vielä vuosienkin päästä yrityksestäsi. Oikein valittu liikelahja pitää yrityksesi asiakkaiden mielessä pitkään arjen keskellä.  

6. Käyttömahdollisuudet.

Liikelahjoilla on paljon käyttömahdollisuuksia, joita muilla mainonnan keinoilla on vaikea tai mahdoton saavuttaa. Hyvänä esimerkkinä voidaan pitää erilaisia hyväntekeväisyys tapahtumia, paikallisia yhteisötapahtumia, tai vaikka koulun myyjäisiä. Voit lahjoittaa edellä mainittuihin tapahtumiin tavaroita, jotka on varustettu yrityksesi logolla. Näin saat yrityksellesi näkyvyyttä ympäristössä, jonne näkyvyyden saaminen voi muutoin olla vaikeaa. Samalla yrityksesi yhdistetään lahjoittamiseen, jolla on positiivinen kaiku yleisössä, joka omalta osaltaan kasvattaa positiivistä kuvaa yrityksestäsi.    

Vanno on 1991 perustettu kotimainen perheyritys, jonka päätuotteena ovat liikelahjat, yrityslahjat sekä mainoslahjat.

Olemme kehittäneet vuosien varrella vankan osaamisen, joka näkyy niin palvelumme kuin tuotevalikoimamme puolella. Tavoitteenamme on olla asiakkaidemme tärkeä markkinointikumppani, joka auttaa tehokkaasti näkyvyyden kasvattamisessa monin eri keinoin.

Mainoslahjan tarkoitus on kestää pitkään, joten laatu on kaiken toimintamme keskiössä. Panostamme aina huippulaatuun niin tuotteidemme kuin palvelummekin osalta. Olemme jatkuvasti asiakaslähtöisesti uudistuva liikelahjatalo.

Yhteystiedot

Myyntinäyttely:

Fashion House

Mikkolantie 1A

00640 Helsinki

Asiakaspalvelu:

Soita klo 9-16:

040 070 1718

myynti@vanno.fi