Tarjouspyynnöt: myynti@vanno.fi | 040 070 1718
< Takaisin BlogilistaanVanno - Liikelahjablogi

Valitse tehokas liikelahja

30.11.2011

Liikelahjaa hankkiessa asetetaan sille jokin tarkoitus, tai päämäärä, joka halutaan saavuttaa.

Esimerkiksi joululahjalla voidaan haluta syventää liikesuhteita ja mainos t-paidoilla halutaan lisää näkyvyyttä yritykselle.

Liikelahjan, tai mainoslahjan tehokkuutta voidaan määritellä monella eri tavalla, rippuen tilanteesta. Jos esimerkiksi annetaan joululahja asiakkaalle, ei siihen välttämättä paineta yrityksen logoa, vaan sen on tarkoitus tehdä vaikutus saajaansa. Tällöin tehokkuutta voidaan mitata saajan tyytyväisyydellä.

Tässä artikkelissa keskityn kuitenkin enemmän mainos t-paidan tyyppisiin mainoslahjoihin. Nämä mainoslahjat ovat sellaisia, joita jaetaan isommissa määrissä ja joilla yritetään saavuttaa yrityksen tai tuotteen näkyvyyttä niin että lahjan vastaanottajat ovat myös mahdollisimman tyytyväisiä lahjaan.

Monesti myös tälläisen kampan mainoslahjaan on annettu tietty, välillä erittäin tiukkakin budjetti jossa pitää pysyä, jolloin edellä mainitunlaisen mainoslahjan löytäminen voi tuottaa päänvaivaa.

Edellä mainitun takia olen asettanut seuraavat asiat tehokkuuden mittareiksi mainoslahjoissa: yrityksen näkyvyys, edullinen hinta, saajan tyytyväisyys.

Mainostekstiilit ovat yksi tehokkaimpia ja myös suosituimpia liikelahjoja, jotka täyttävät yllämainitun määritelmän. Esimerkkinä t-paita on hinnaltaan edullinen, mutta tuo paljon näkyvyyttä kun ihmiset käyttävät niitä. Moni saattaa ajatella, että kuka nyt jotain mainospaitaa käyttäisi, mutta jos joskus ostoskeskuksessa, kaupassa, tai sählyhallilla katsot ihmisten vaatteita, löytyy sieltä yllättävän paljon mainostekstiilejä.

Mainostekstiilit ovat siis käytännöllisiä ja myös helposti käyttöön otettavia, nämä ovat asioita joita ihmiset arvostavat mainoslahjoissa. Siksi myös ihmiset arvostavatkin mainostekstiilit yhdeksi parhaimmista liikelahjoista.

Toinen tehokas ja erittäin edullinen tuote on mainoskynät, eli kynät joihin on painettu yrityksen logo, nimi tms. En nyt hirveästi valehtele jos sanon että jokainen tarvitsee joskus kynää, yleensä melko useinkin, joten mikä sen parempi mainoslahja kuin omalla logolla varustettu kynä? Lähes jokainen lahjan saaja pitää kuulakynästä koska se on käytännöllinen ja tulee todennäköisesti käyttöön nopeasti. Lisäksi tutkimukset osoittavat että kynän elinkaaren aikana se kiertää keskimäärin kahdeksalla eri omistajalla, jolloin kynän tuoma näkyvyys ja kontaktihinta on yksi parhaista mitä mainonnan saralta löydät.

Mainoslaukut ovat myös pidetty tuoteryhmä ja esimerkiksi muodissa tällä hetkellä olevia kangaskasseja saa edullisesti. ASI:n (Advertising Speciality Instituten) tekemän tutkimuksen mukaan mainoslaukut toivat eniten näyttökertoja yrityksen logolle. Se ei ole sinänsä mikään yllätys, sillä esimerkiksi henkilö, joka käyttää päivittäiseen liikkumiseen julkisia kulkuvälineitä ja käyttää esimerkiksi lahjaksi saamaansa reppua, kulkee mahdollisesti satojen ihmisten ohi matkan aikana. Kuten yllä mainitut tuoteryhmät mainoslaukutkin ovat saajien keskuudessa pidettyjä niiden käytännöllisyyden vuoksi.

Erilaiset juomavälineet kuten kahvimukit, matkamukit, juomapullot ja termokset jotka on varustettu yrityksen logolla ovat myös tehokkaita. Ne keräävät näkyvyyttä toimistossa, urheilukentällä tai ystävien kesken retkellä. Kahvimukit ja juomapullot erityisesti ovat edullisia ja lahjan saajan on helppo ottaa ne arkikäyttöön. Myös kalenterit, magneetit, usb-tikut, urheilutarvikkeet, toimisto- ja autotarvikkeet ovat hyviä esimerkkejä tehokkaista liikelahjoista jotka lahjan saajan on helppo ottaa arkikäyttöön. Arkikäytössä mainoslahjat juuri tuovat näkyvyytä yrityksellesi.

Voidaan siis todeta, että ainakin tässä tapauksessa tehokkaan liikelahjan tärkeimmäksi ominaisuudeksi nousee se että lahjan saaja haluaa ja hänen on helppo ottaa saamansa lahja jokapäiväiseen käyttöön. Tuote joka päätyy kaapin hyllylle ei tuo näkyvyyttä, eikä ole todennäköisesti tehnyt vaikutusta lahjan vastaanottajaankaan.

Vanno on 1991 perustettu kotimainen perheyritys, jonka päätuotteena ovat liikelahjat, yrityslahjat sekä mainoslahjat.

Olemme kehittäneet vuosien varrella vankan osaamisen, joka näkyy niin palvelumme kuin tuotevalikoimamme puolella. Tavoitteenamme on olla asiakkaidemme tärkeä markkinointikumppani, joka auttaa tehokkaasti näkyvyyden kasvattamisessa monin eri keinoin.

Mainoslahjan tarkoitus on kestää pitkään, joten laatu on kaiken toimintamme keskiössä. Panostamme aina huippulaatuun niin tuotteidemme kuin palvelummekin osalta. Olemme jatkuvasti asiakaslähtöisesti uudistuva liikelahjatalo.

Yhteystiedot

Myyntinäyttely:

Fashion House

Mikkolantie 1A

00640 Helsinki

Asiakaspalvelu:

Soita klo 9-16:

040 070 1718

myynti@vanno.fi