040 070 1718 | myynti@vanno.fi

Liikelahjablogi

Paergrop Liikelahjojen Blogi

  • Liikelahja japanilaiselle

    Tämä artikkeli on jatkoa blogisarjallemme jossa käsittelemme kuinka liikelahjat ja niihin liittyvä kulttuuri vaihtelee eri maiden välillä. Edellisessä kirjoituksessa käsittelimme liikelahjan antamista Kiinalaiselle yhteistyökumppanille, tällä kertaa paneudumme Japanin liikelahjakulttuuriin.

    Japanilaiset ovat tarkkoja tavoistaan

    Suosittelemme että tutustut Japanilaiseen liikekulttuuriin etukäteen mikäli suunnittelet liikematkaa Japaniin. Japanissa voi helposti käydä huonosti jos käyttäydyt väärällä tavalla tai jos sanot jotakin tilanteeseen epäsopivaa. Tämänkaltaiset virheet voivat johtaa siihen että sopimus jää allekirjoittamatta tai että pitkä yhteistyö päättyy. Samat säännöt pätevät myös liikelahjoihin, Japanilaiset ovat tarkkoja niidenkin suhteen.

    Japanilaiset rakastavat lahjojen antamista

    Japanilaiset rakastavat liikelahjojen antamista ja niitä annetaan aina tilaisuuden tullen! Lahjan antaminen on heidän tapansa saada sinut kiitollisuudenvelkaan. Antamalla sinulle lahjan he toivovat että sinä "maksat palveluksen takaisin", esim. suostumalla alhaisempiin hintoihin tai johonkin muuhun kompromissiin. Toki heille kelpaa myös se, että sinä hankit heille lahjan vastapalveluksena.

    Lahjan antamisen ajankohta

    Liikelahjat annetaan usein jo ensimmäisellä tapaamisella, mutta Japanilaiset eivät välttämättä odota saavansa sinulta lahjaa teidän ensimmäisellä tapaamisellanne. Se on kuitenkin hyvä tapa tuoda mukanaan lahja joka on suunnattu yrityksen johtajalle jo ensimmäisellä vierailulla. Lahjat vaihtavat omistajaa usein tilaisuuden lopussa, esim. päivällisen, neuvottelun tai jonkin muun tapaamisen lopussa. Yritysten korkeimmat johtajat vaihtavat lahjoja ensin ja sen jälkeen muut voivat antaa lahjansa.

    Liikelahjan arvo Japanissa

    Lahjan arvo ei ole olennaisin tekijä onnistumisen kannalta, on paljon tärkeämpää että lahja on harkittu ja että se sopii hyvin lahjan vastaanottajalle. Lahjan arvo vaihtelee henkilön aseman mukaan: yrityksen korkeimmalle johdolle suunnatut lahjat voivat olla noin 150-200€ euron arvoisia, kun taas alemmille johtajille suunntatut lahjat voivat olla 50-100€ arvoisia. Japanissa, kuten monissa muissakin maissa, tulee muistaa että lahja jonka sinä annat ei periaatteessa saisi olla arvokkaampi kuin lahja jonka sinä vastaanotat.

    Mitä ostaa liikelahjaksi Japanilaiselle?

    Suosittelemme että etsit lahjan joka symboloi jotakin ominaisuutta jonka toivot kuvaavan sinun ja lahjan vastaanottajan suhdetta. Lahja voi olla esim. jokin kestävä esine joka symboloi pitkää suhdetta. Vältä esineitä jotka voitaisiin tulkita negatiivisina, kuten esim. puukko. Puukko voidaan tulkita sillä että haluaisit katkaista suhteenne.

    Esimerkkejä hyvistä liikelahjoista Japanilaiselle

    Japanilaiset eivät toivo saavansa lahjaksi t-paitaa, lippalakkia, tarraa tai jotakin muuta edullista mainoslahjaa. Lahjan tulee olla arvokas, elegantti ja tyylikäs. Ole varovainen teräaseiden (esim. puukon) ostamisessa sillä Japanilaiset voivat tulkita tämän niin että sinä haluat katkaista suhteenne tai yhteistyönne. Muista myös pitää kirjaa antamistasi liikelahjoista (varsinkin pitkissä liikesuhteissa) sillä Japanilaiset paheksuvat sitä jos annat saman lahjan uudelleen.

    Lahjan pakkaaminen

    Japanissa on erittäin tärkeää että lahja on pakattu kauniisti - niinkin saattaa käydä että pakkaus ja lahjapaperit ovat arvokkaampia kuin itse lahja! Lahja tulee antaa alkuperäisessä pakkauksessa niin että se on pakattu suurempaan puulaatikkoon. Puulaatikko tulee olla kääritty käärepaperiin ja koristeltu naruilla.

  • Liikelahja Kiinalaiselle

    Tämä kirjoitus kuuluu blogisarjaamme, jossa käsittelemme kuinka liikelahjakulttuurit vaihtelevat maittain. Edellisessä kirjoituksessa keskustelimme yleisesti siitä mitkä asiat pitää huomioida kun hankkii liikelahjaa ulkomaalaiselle asiakkaalle tai yhteistyökumppanille. Tässä kirjoituksessa keskitymme Kiinan liikelahjakulttuuriin ja tapoihin.

    Liikelahja kuuluu Kiinalaisiin perinteisiin

    Kiinalaiset ovat tarkkoja tavoistaan ja perinteistään. Tämä pätee myös liikelahjoihin. Kiinassa liikelahjoja annetaan osoittaakseen kiitollisuutta tai arvollisuutta lahjan vastaanottajaa kohtaan. Liikelahja voi myös olla muistutus, palkkio tai takaisinmaksu jostakin palveluksesta. Lahjan antaminen viestii että lahjan antaja toivoo suhteen säilyvän pitkään.

    Kiinalaiset tuovat lähes poikkeuksetta lahjan mukanaan kun tapaavat uusia liikekumppaneita ja näin ollen hekin odottavat saavansa lahjan ensimmäisellä tapaamisellanne. Mikäli haluat olla oikein kohtelias, hankit isännälle kaikista arvokkaimman lahjan ja muille osallistujille hieman vaatimattomamman lahjan. Näin voit miellyttää jokaista joka osallistuu tapaamiseenne.

    Minkälainen liikelahja sopii Kiinalaiselle?

    Kiinalaiset arvostavat taidetta ja muotoilua, joten kaikki muotoiluun liittyvät käyttöesineet sopivat erinomaisesti liikelahjoiksi. Liian yksinkertainen muotoilu ei ilahduta Kiinalaista. He ilahtuvat mikäli lahjan voi asettaa esille (niin että muutkin voivat ihailla sitä) ja että siitä käy ilmi mistä maasta se on peräisin.

    Huomioi värit valitessasi lahjaa

    Kiinalaiset ovat tarkkoja väreistään; sininen, musta ja valkoinen ovat surun ja murheiden symboleita, joten niitä sinun tulee välttää lahjoissasi. Valitse mielellään punainen tai kultainen esine (tai kääri lahjasi kultaiseen/punaiseen lahjapaperiin), sillä nämä värit symboloivat onnea ja vaurautta ja herättävät positiivisuutta lahjan vastaanottajassa.

    Panosta lahjan antamiseen

    Älä koskaan vain jätä lahjaa pöydälle! Kiinassa liikelahja tulee ojentaa selvästi sen vastaanottajalle, kaksin käsin ja kumartamalla samalla. Tämä tehdään sen takia että halutaan näyttää lahjan vastaanottajalle että lahja on arvokas ja että siihen on panostettu. Huomioi että tämä rituaali pätee kaikkiin lahjoihin, ei väliä kuinka pieni tai vaatimaton lahja olisikaan (esim. käyntikortin antaminen).

    Lahjan vastaanottaja jää kiitollisuudenvelkaan

    Lahjan antaja olettaa aina että hänkin saa lahjan tai että hänelle järjestetään samanlainen kokemus jonka hän on järjestänyt - muista siis hankkia lahja vastapalvelukseksi jos sinä saat lahjan! Tästä syystä Kiinalaiset kokevat että he jäävät kiitollisuudenvelkaan henkilölle joka antaa heille lahjan, he kokevat että heidän pitää hankkia vähintään yhtä arvokas lahja kuin minkä he vastaanottivat. Tämän takia on tärkeää että et hanki liian arvokasta liikelahja. Voit asettaa Kiinalaisen hyvin tukalaan paikkaan mikäli hankit liian arvokkaan liikelahjan jota lahjan vastaanottajalla ei ole varaa "maksaa takaisin".

    Esimerkkejä hyvistä liikelahjoista Kiinaan

    Liikelahja ei saa olla liian arvokas, sopivanhintainen lahja on noin 10-30€, toki jos lahjan vastaanottajina on vain yrityksen korkein johto, saa lahja olla arvokkaampi.

    Tässä muutamia vinkkejä liikelahjan ostoon Kiinassa:

    • - lahjan arvo on hyvä olla noin 10 - 30€,
    • - lahjan tulee liittyä jotenkin lahjan antajan yritykseen,
    • - esim. matkamuisto tai käyttöesine,
    • - lahjassa on hyvä olla logo sillä se muistuttaa lahjan antajasta,
    • - hyvä lahja on esine joka on harvinainen Kiinassa,
    • - elektroniikkalaitteet ovat suosittuja,
    • - suosi Suomessa valmistettuja tuotteita!

    Esimerkkejä hyvistä liikelahjoista:

     

    Oletko sinä hankkinut liikelahjan Kiinalaiselle - mitä sinä ostit? Onko sinulla kysyttävää liikelahjojen hankinnasta Kiinaan? Ota meihin yhteyttä, neuvomme sinua mielellämme!

  • Liikelahja ulkomaalaiselle asiakkaalle tai yhteistyökumppanille

    Tämän kirjoituksen myötä starttaa uusin blogisarjamme, jossa esittelemme kuinka liikelahjat sekä niihin liittyvät perinteet vaihtelevat eri kulttuurien ja maiden välillä. Tulemme esittelemään yhden maan joka viikko - tilaa uutiskirjeemme tai tykkää meistä Facebookissa niin saat automaattisesti ilmoituksen uudesta julkaisusta (sekä tiedon uusimmista tarjouksistamme)!

    Väärä lahja saattaa loukata!

    Liikelahjan antaminen ulkomaalaiselle asiakkaalle tai yhteistyökumppanille saattaa aiheuttaa ongelmia; pahimmassa tapauksessa loukkaavan lahjan antaminen voi johtaa pitkän yhteistyön päättymiseen tai siihen että potentiaalinen asiakas vetäytyy sopimuksesta. Tämän takia on tärkeää että mietit lahjan tavoitetta tarkkaan ja että tietoisesti panostat lahjan valintaan.

    Kuinka valitsen liikelahjan ulkomaalaiselle?

    Kun olet ostamassa liikelahjaa ulkomaalaiselle asiakkaalle tai kumppanille, tulee sinun muistaa seuraavat nyrkkisäännöt jotka koskevat liikelahjan ostamista:

    • •  sijoita aina laadukkaaseen lahjaan,
    • •  hyvä liikelahja on ainutlaatuinen ja arvostettu esine,
    • •  lahja herättää muistoja (lahjan antajasta, yrityksestä, yrityksen kotimaasta, yhteisistä hetkistä) lahjan vastaanottajassa,
    • •  hyvin mietitty liikelahja on käytännöllinen eikä päädy keräämään pölyä laatikon pohjalle,
    • •  sinun tulee huomioida jokaisen maan kulttuuri, tavat ja perinteet valitessasi lahjaa

     

    Liikelahja ≠ mainoslahja

    Liikelahja ei ole sama asia kuin mainoslahja. Älä siis sekoita liikelahjaa mainoslahjaan! Liikelahjan tarkoitus ei ole mainostaa omaa yritystäsi, vaan sen on tarkoitus näyttää asiakkaallesi että välität sekä hänestä että teidän yhteistyöstä ja että olet sitoutunut ylläpitämään suhdettanne. Toisissa kulttuureissa (etenkin Aasian maissa) liikelahjan antaminen on lähes pakollinen ele, mikäli haluat antaa yrityksestäsi hyvän ensivaikutelman. Älä siis tuo omaa yritystäsi liikaa esille lahjassa - se saatetaan tulkita liian myyvänä ja näin ollen törkeänä.

    Valitse lahjan ajankohta huolellisesti

    Antaessasi liikelahjan ulkomaalaiselle kumppanille tulee sinun myös huomioida ajankohta jolloin lahja annetaan. Oikea hetki lahjalle vaihtelee paljon maittain, esim. Euroopan maissa lahja annetaan usein vasta sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen, kun taas Aasian maissa lahja annetaan jo kun saavutaan ensimmäiseen palaveriin. Jos Euroopassa tuot liikelahjan ensimmäiseen tapaamiseen pidetään sinua törkeänä, jos taas Aasiassa tulet tapaamiseen ilman liikelahjaa, annat itsestäsi ja yrityksestäsi huonon ensivaikutelman.

    Minkälaisia kokemuksia sinulla on liikelahjan tai muiden lahjojen antamisesta ulkomaalaisille? Mitä sinä suosittelet lahjaksi ulkomaalaiselle? Kerro ideasi kommenteissa!

    Seuraavassa kirjoituksessa paneudumme liikelahjan valintaan Kiinalaiselle asiakkaalle tai yhteistyökumppanille ja annamme konkreettisia esimerkkejä lahjoista jotka sopivat annettaviksi Kiinalaiselle kumppanille.

  • Ekologinen liikelahja?

    Suurin osa yrityksistä pyrkii olemaan ympäristöystävällisiä, ekologisia, vihreitä ja säästää luontoa. Tämä on tietenkin hyvä asia, mutta mikä todella on ympäristöystävällistä toimintaa ja mikä vain "viherpesua". Halutaanko antaa yrityksestä vihreä kuva, vaikka toiminta ei olisi vihreää? Vai ollanko valmiita toimimaan ympäristöystävällisesti, vaikka se ei suoranaisesti näkyisi ulospäin. Myös yrityksen liikelahjahankinnoissa on helppo turvautua ekoliikelahjoihin ympäristöystävällisenä vaihtoehtona, ajattelematta asiaa sen pidemmälle.

     

    Mikä on ekologinen liikelahja?

    Ekoliikelahjana, eli ekologisena-/ympäristöystävällisenä liikelahajana pidetään yleisesti tuotetta, joka on joko valmistettu jostain ympäristöystävällisestä materiaalista, tai tuotetta joka on biohajoavaa. Joskus tuote voi olla myös molempia edellämainittuja. Tälläisiä tuotteita ovat esimerkiksi bambusta, kierrätetystä muovista, tai muista kierrätetyistä materiaaleista valmistetut liikelahjat. Nämä liikelahjat ovat siis lähtökohtaisesti ympäristöystävällisiä eli ekoliikelahjoja. Kuitenkin pelkkään valmistusmateriaaliin katsominen on lyhytnäköistä, mutta helppoa.

     

    Ympäristön todelliset kaverit: käytännöllisyys & laatu

     

    Käytännölisyys on ympäristön hyvä kaveri. Mikäli tuote ei ole käytännöllinen, ei se voi olla ympäristöystävällinenkään. Epäkäytännöllinen tuote nimittäin päätyy harmittavan usein nopeasti roskakoriin ja sieltäse jatkaa matkaansa yleensä kaatopaikalle. Tällöin ei paljoa lohduta, vaikka tuote olisi valmistettu mullasta ja hiekasta, sillä energiaa on kulunut niin valmistusprosessin kuin kuljetuksiin. Kohderyhmälleen käytännöllinen tuote puolestaan tulee käyttöön ja suorittaa näin tehtävänsä. Jos siis epäröit ekotuotteen käytännöllisyyttä omaan tarkoitukseesi, voi olla ympäristöystävällisempää valita ”normaali” tuote.

    Jos käytännöllisyys oli ympäristön hyvä kaveri, niin on laatu ympäristön paras kaveri. Laadukas tuote kestää vuosia, joskus jopa kymmeniä vuosia ennen kuin se päätyy kaatopaikalle, tai kierrätykseen. Meille on monesti tärkeää, että tietyt kulutustuotteemme ovat huippuluokkaa, kuten esimerkiksi puhelimemme, tietokoneemme, vaatteemme jne. Mutta usein emme viitsi sijoittaa moniin muihin tuotteisiin kuten sateenvarjoihin, vaan ostamme vain halvimman mahdollisen, koska se riittää meille. Kannattakin miettiä mikä voisi olla sellainen tuote, jonka voisit antaa kohderyhmällesi, joka syrjäyttäisi kohderyhmäsi käyttämät halvat tuotteet. Esimerkiksi jos annat kohderyhmäsi henkilölle laadukkaan sateenvarjon, voi se korvata useita halpoja(lue:hajoavia) sateenvarjoja, joita hän muuten ostaisi. Tällainen liikelahja saattaa säästää usean huonon tuotteen ostamisen ja on mielestäni todellinen ekoliikelahja.

  • 3 Kysymystä Oikean Liikelahjan Valintaan

    Liikelahjatarjontaa selaillessa voi vaihtoehtojen määrä tuntua loputtomalta ja sopivan tuotteen valitseminen ylitsepääsemättömältä. Miten löytäisit juuri meille sen parhaiten sopivan tuotteen? Tällöin kannattaa hetkeksi hengähtää valikoiman selailusta ja vastata seuraaviin kolmeen kysymykseen.

    1. Mikä on tavoitteesi?

    Ensimmäinen kysymys, johon sinun tulee vastata on; Mikä on tavoitteesi liikelahjalle? Mitä siis haluat tavoittaa sillä, että annat tuotteen x lahjaksi henkilölle y? Haluatko kiittää kuluneesta vuodesta, haluatko saada näkyvyyttä, vai haluatko tuotteen toimivan muistuttajan yrityksestäsi? Jotta pystyt luomaan tarkan tavoitteen, tulee sinun vielä vastata kahteen seuraavaan kysymykseen.

    2. Kenelle liikelahja annetaan?

    Kenelle, tai mille kohderyhmälle tuote x annetaan? Onko kohderyhmäsi oma henkilökunta, asiakaskuntasi, vai kenties potentiaaliset asiakkaat? Kun tiedät kohderyhmäsi mahdollisimman tarkasti, helpottuu oikean tuotteen valinta huomattavasti.

    3. Missä ja miten liikelahja annetaan?

    Mikä on se tilanne/tapahtuma, tai ajankohta milloin liikelahja annetaan tai niitä jaetaan? Onko kyseessä joululahja, vai jaettava tuote messuille tai tapahtumaan? Annatko tuotteen henkilökohtaisesti, vai postitetaanko se? Kun vastaat näihin kysymyksiin, olet taas askeleen lähempänä oikean tuotteen valintaa.

    Liikelahjan valinta

    Kun olet vastannut kaikkiin kolmeen kysymykseen tiedät kohderyhmäsi, tilanteen, sekä tavoitteen, jonka liikelahjalla haluat saavuttaa. Et vielä välttämättä ole saanut mieleesi juuri yhtä tuotetta, mutta nyt voit käydä valikoimaa läpi suodattamalla sopivimmat tuotteet tilanteeseesi  ja valita niistä. Voit myös ottaa yhteyttä meihin ja kertoa meille tavoitteesi, kohderyhmäsi, sekä tilanteesi, niin teemme sinulle ehdotuksia sopivista tuotteista.

    Voit ottaa yhteyttä:

    myynti@vanno.fi

    tai soittaa: 040 070 1718

  • Kerrospukeutuminen Työvaatetuksessa

    Onko hakusessa työvaatteet joka kelille? Onnistuneella kerrospukeutumisella riittää yksi työvaatekerrasto, joka sopii kaikkiin keleihin. Kerrospukeutumisen idea on pitää työntekijän olo mukavana vaihtelevissa sääolosuhteissa, pitämällä työntekijä kuivana ja lämpimänä. Varsinkin Suomessa, missä säänvaihtelut ovat suuria eri vuodenaikojen välillä, pitää työvaatevalikoimasta löytyä joustoa ja monipuolisuutta. Sen ei kuitenkaan tarvitse tarkoittaa sitä, että jokaiselle vuodenajalle tulisi olla kokonaan omat vaatekerrastot, vaan kerrospukeutumisella voidaan myös vähentää tarvittavien vaatekappaleiden määrää ja tuoda sitä kautta säästöjä. Esimerkiksi laadukas kuoritakki toimii niin kesällä, syksyllä, kuin talvellakin.

     

    Kolmekerrosta:

    Kerrospukeutuminen perustuu käytännössä kolmeen kerrokseen; aluskerrokseen, välikerrokseen ja päällyskerrokseen. Tämä kolmen kerroksen kombinaatio pitää työntekijän kuivana ja lämpimänä.

     

    kerrospukeutuminen Kerrospukeutumisen kolme kerrosta.

    Aluskerros

    Aluskerros koostuu pehmeistä materiaaleista, jotka siirtävät kaiken kosteuden pois iholta seuraaviin haihduttaviin kerroksiin. Aluskerros pitää siis olon kuivana ja mukavana. Aluskerrokset on valmistettu joko teknisistä keinokuiduista, tai merinovillasta.

    Välikerros (tai välikerrokset)

    Jos aluskerros ja päällyskerros eivät eristä riittävästi kylmältä (esimerkiksi talvella) tarvitaan silloin välikerrosta, tai välikerroksia. Välikerros lämmittää sitomalla ilmaa sekä itse välikerrokseen, että eri kerrosten väliin, mikä hidastaa lämmön haihtumista. Välikerrokseen sopii esimerkiksi villa-, tai fleece puserot.

    Päällyskerros

    Viimeinen, mutta ehkä tärkein kerros on päällyskerros, sillä sen tehtävä on suojata tuulelta, sateelta ja lumelta. Samalla päällyskerroksen tulee päästää kosteuden haihtumaan alemmista kerroksista. Jos päällyskerrasto ei pidä kosteutta ja tuulta, menettää kerrospukeutuminen tarkoituksensa, sillä välikerrasto ja aluskerrasto eivät pysty lämmittämään kehoa ja siirtämään kosteutta ulospäin. Päällyskerroksessa käytetään teknisiä materiaaleja kuten Gore Texiä tai ominaisuuksilta vastaavia materiaaleja.

  • Liikelahjablogi Yle Puheessa

    Liikelahjablogin allekirjoittanut pääsi viime joulun alla Yle Puheen Homma toimii ohjelman vieraaksi keskustelemaan liikelahjoista ja kertomaan muunmuassa mitkä ominaisuudet tekevät hyvän liikelahjan. Kuuntele haastattelu Yle Areenasta tästä.

  • Design Liikelahjat

    Design on ollut tämän vuoden erityisen paljon pinnalla Helsingin ollessa maailman Design pääkaupunki. Design-tapahtumamainoksia on näkynyt lehdissä ja joitain tempauksia on myös voinut huomata Helsingin katukuvassa, kuten varmasti myös monen muunkin kaupungin.

    Mitä sitten on design, eli muotoilu ja kenelle se on tarkoitettu? Wikipedian mukaan design tarkoittaa: "esineen tai muun kohteen käytettävyyden ja muodon suunnittelua, tai sen valmistusta" ja sillä " ilmaistaan erilaisia visuaalisia tyylejä, havainnollistetaan tuotteen ominaisuuksia ja käytettävyyttä muotokielen avulla". Designin on siis tarkoitus miellyttää niin esteettisyydellään, kuin ergonomisuudellaan ja tässä parhaat design tuotteet onnistuvatkin. Iso osa onnistuu kuitenkin vain ensimmäisessä. Design on nykyään myös jokaisen kansalaisen "oikeus". Suunnittelijan ja suunnittelun hinta näkyy aina tuotteissa, mutta markkinoilta löytyy nykyään paljon kohtuullisen hintaisia tuotteita, joiden hinnat eivät ole karanneet pilviin.

    Samalla kun design-tuotteet ovat valloittaneet tavallisten kansalaisten kodit, on myös liikelahjavalikoimaan tullut mukaan design tuotteet. Design liikelahjat ovat usein aivan samoja design tuotteita, joita myydään esimerkiksi Stockmannilla, mutta liikelahjayritysten kautta niitä on yleensä helpompi ja edullisempi ostaa isommissa erissä ja niihin voidaan halutessa painattaa yrityksen logo tyylikkäästi esimerkiksi lasermerkkauksella.

    Design liikelahjat ovat parhaimpia silloin kun niissä kohtaavat aiemmin mainitut esteettisyys, sekä ergonomia. Eli kansan tajuisemmin sanottuna esine on kaunis ja käytännöllinen samaan aikaan. Tällöin tuote tekee lahjan saajaan vaikutuksen ja hän käyttää sitä mielellään arjen askareissaan. Antamalla design liikelahjan yritys pystyy erottautumaan massasta ja tekemään syvemmän vaikutuksen lahjan saajaan, olettaen että lahjan saaja arvostaa design tuotteita. Eli design tuotteidenkin kanssa, kuten aina liikelahjoja valitessa, on tärkeää muistaa kohderyhmä ja valita lahja sen mukaan.

    Alle olen valinnut muutaman tuotteen valikoimastamme, jotka omasta mielestäni edustavat sekä kauneutta, että käytännöllisyyttä.

    menu New Form maustemyllyt

     

    Kotimaiset Taiga-lyhdyt

    Gense retro salaattiottimet

  • Liikelahjoja testissä

    Ajattelin vaihteeksi kirjoittaa hieman erilaisen artikkelin. Aikaisemmat kirjoitukset ovat liittyneet liikelahja-alaan tai tuotteisiin ja olen kirjoittanut niitä enemmän yrityksen näkökulmasta. Nyt ajattelin ottaaa hieman yksilöllisemmän lähestymistavan ja kirjoittaa omia kokemuksia edustamistamme tuotteista, joita olen käyttänyt.

    Nopeasti vielä esittelen itseni, eli olen Henri Vanonen 22 vuotias opiskelija ja vastaan Paergropin nettipuolen markkinoinnista.

    Tuotetesti

    Olen pienestä pojasta asti pyytänyt isältäni liikelahjatuotteita käyttööni ja voisin sanoa olleeni liikelahjojen suurkuluttuja. Tällä hetkellä olen puolen vuoden visiitillä opiskelemassa Uudessa-Seelannissa. Myös nyt matkaani tarttui useampi tuote tuotevalikoimastamme ja jaan hieman käyttökokemuksia niistä. Varsinainen testihän tämä ei oikeastaan ole, tosin tuotteita on kyllä huolella käytetty ja siinä mielessä testattu.

    Tuotteet ovat: Led Lenser P5 valaisin, Cocoon silkkinen matkalakana, Cocoon matkatyyny, Light My Fire astiasetti ja  Wenger monitoimityökalu.

    Led Lenser P5

    Led Lenser P5 on pieni, näppärä ja kokoonsa nähden yllättävän tehokas. Se käyttää vain yhtä AAA paristoa ja on rakenteeltaan vankan ja kestävän oloinen. Lamppu kulki mukanamme Kaakkois-Aasian halki Uuteen-Seelantiin ja on ehkä ollut käytännöllisin ja käytetyin tavara matkamme aikana. Pienen kokonsa puolesta, sitä voi kantaa huomaamatta taskussa, joten se on miellyttävä ottaa aina mukaan kun ilta alkaa hämärtää. Koskaan ei myöskään tarvinnut toivoa, että lampussa olisi enemmän tehoja, reilut 100 lumenea riittivät vallan mainiosti. Ainut negatiivinen asia oli, että pienen kokonsa nähden olin jemmannut sen jonnekkin ja jouduin useamman kerran etsimään sitä.

    valaisin valikoimaamme pääset tästä: taskulamput

    Cocoon matkalakana ja matkatyyny

    Cocoon insect shield matkalakanat on permetriinikäsiteltyjä tekstiilejä, mikä tarkoittaa, että ne pitävät hyttyset ja muut hyönteiset loitolla. Tämä tarkoitti sitä että esimerkiksi malaria alueilla oli mukava mennä nukkumaan, kun ei tarvinnut pelätä hyttysten pistoja. Matkalakana oli myös juuri sopiva yöpeite trooppisissa lämpötiloissa.

    Pieneen tilaan menevä matkatyyny oli puolestaan kätevä lentokoneessa pitkillä lennoilla. Muuten nukkuessa, siitä ei hirveästi ollut iloa, mutta juuri lentokoneisiin, busseihin ja juniin se onkin tarkoitettu.

    Light My Fire astiasarja

    Light My Fire astiasarja on tehty laadukkaan oloisesta muovista ja pitää sisällään kaksi lautausta, kannellisen kupin, kannellisen rasian, leikkuulaudan ja lusikkahaarukkaveitsen. Tämä setti oli todella kätevä eväitä syödessä niin retkillä kuin hostelleissa. Setti sopii myös erinomaisesti kaikenlaisille piknikeille Suomessa.

    Wenger monitoimityökalu

    Monitoimityökalut ovat aina tarpeellisia niin reissuilla kuin kotonakin. Tälläkin reissula sitä on moneen otteeseen tarvitttu niin autossa, metsässä, kuin talon sisälläkin. Itselläni oli mukana Wengerin malli, mutta valikoimastamme löytyy myös Leathermanneja. Valikoimaamme pääset tästä:monitoimityökalut

     

    Johtopäätökset

    Kaikki mukanani olleet tuotteet olivat laadukkaita merkkituotteita ja ovat kestäneet ehjinä ja toimivina koko matkan ajan. On mukava huomata, että edustamamme tuotteet ovat korkealaatuisia ja todella alansa huippua. Näitä voi hyvin mielin suositella asiakkaille.

  • Merinovillaa liikelahjaksi

    Sivuillamme on tällä hetkellä huipputarjous merinovillaisista alusasuista. Mainostamme tuotetta luonnon älykuituna, 100% luonnollisena, antibakteerisena, hengittävänä ja joustavana. Väitämme sen myös viilentävän kuumalla ja lämmittävän kylmällä. Saatat miettiä, mikä ihmeen materiaali tälläiseen pystyy ja jos pystyy eikö sen pitäisi olla jokin hightech kuitu ja hintalapun monikertainen. Tässä artikkelissa yritän hieman avata merinovillan maailmaa ja sen uniikkeja ominaisuuksia.

    Mitä on merinovilla?

    Merinovilla, kuten nimestä päätellä saattaa, on villaa, jota saadaan merinolampaasta. Merinolampaan ainutlaatuinen ominaisuus on se, että se tuottaa vain alusvillaa ja tästä villasta valmistettuja asuja kutsutaan merinovillaasuiksi. Edustamiemme Woolmark merinovilla tuotteiden villa tulee Austraaliasta ja se on keritty omasta Australialaisista merinovillalammasrodusta.

    Merinovillan ominaisuudet

    Merinovillalla on lukuisia ominaispiireitä, jotka erottavat sen selvästi tavallisesta villasta ja jättävät myös kalliit keinotekoiset tekstiilit selkästi jälkeensä. Villa on ensinnäkin erittäin mukavan tuntuista, eikä se kutita pehmeän pitkänomaisen ja kiharan kuitunsa ansiosta. Merinovilla ei myöskään haise pitempiaikaisessa käytössä, kuten esimerkiksi polyesteri. Se ei myöskään tunnu kylmältä hikisenä, kuten polyesteri. Merinovillaa pystyy käyttämään niin kylmällä kuin lämpimälläkin. Tämä johtuu siitä, että merinovillalla on ventiloiva kyky tasata lämpötilaeroja, joka muodostaa tasaisen mikroilmaston käyttäjän ja merinovillan välille antaen sopivan ja ihanteellisen ilmastoidun olosuhteen. Myöskään kosteus ei haittaa merinovillan toimintaa. Woolmark merinovilla pystyy imemään yli 35% kosteutta menettämättä lämmittävää ja hengittävää vaikutustaan. Kostuessaan merinovilla kihartuu ja varastoi lämmittävää ilmaa enistäkin enemmä. Keinokuidut pystyvät imemään yhden prosentin painostaan ja Erä-lehden testin mukaan tuntuivatkin kalseilta märkinä.

    Merinovillaa suosittelevat ja käyttävät monet maailman huippu-urheilijat, seikkailijat, pyöräilijät, maratoonarit, extreme urheilijat jne. ja he pitävätkin merinovillaalusasuja parhaina mahdollisina alusasuina. Merinovilla alusasut sopeutuvat jokaiseen tilanteeseen, paikkaan ja ilmastoon monipuolisten ominaisuuksiensa ansiosta.

    Woolmark merinovilla asujemme villa tulee kokonaan tutkitusta ja maailman suurimmalta ja tunnetuimmalta merinovillan tuottajalata Austraaliasta. Näissä merinovilla-asuissa ei ole käytetty lainkaan haitallisia kemikaaleja missään vaiheessa.

    Merinovillaa liikelahjaksi

    Merinovilla-alusasut sopivat erinomaisesti liikelahjoiksi niiden korkean laadun ja käytännöllisyyden ansiosta. Alusasupakettimme pitää sisällään sekä housut, että paidan. Tämän lisäksi meiltä löytyy myös merinovilla sukkia.

    Tästä merinovilla tarjoukseemme.

     

     

Tuotteet 1-10 / 16

/ sivu
Sivu:
  1. 1
  2. 2
Viimeisimmät artikkelit